3 Langkah Mudah Tips Kurus Dengan Cepat

Cerita pasal kurus kan sehari semalam pun tak habis. Orang sekarang kalau nak kurus memang tak boleh sabar. Kabanyakan customer nak kurus yang contact Diba akan cakap nak kurus dengan cepat.

Sebenarnya cepat atau lambat tu bergantung pada banyak faktor dalaman dan luaran tubuh badan. Sebab itu ada orang cepat je kempis tapi orang lain berbulan-bulan ada yang bertahun cuba tapi tak kurus juga.

Tips Kurus Dengan Cepat

Ada 3 langkah mudah yang kena ikut kalau betul-betul nak kurus dengan cepat.

1.       MAKAN LEBIH PROTEIN & LEMAK SIHAT

Protein sama ada dari sumber haiwan (ayam, ikan, daging, telur) atau tumbuhan (soya, kekacang, tempe) sangat penting untuk weight loss. Kita rasa kenyang dan bertenaga lebih lama bila makan/minum protein berbanding karbo (nasi, mee, roti). Protein haiwan mengandungi lemak sihat tetapi masih ada kolesterol jadi seimbangkan dengan protein tumbuhan.



ESP boleh turunkan paras kolesterol dan Cinch Shake yang diperkaya leucine akan bina otot yang sihat, buat rasa kenyang lama dan kawal kalori harian. Lemak sihat seperti fish oil Omega Guard bantu kawal hormon leptin (hormon selera makan).


2. CERAI GULA, KARBO TERPROSES & MAKANAN SEGERA

Point pertama tadi apa yang kena makan banyak. Sekarang apa yang kena kurangkan atau buang terus. Bahaya makanan terproses terutamanya kategori karbohidrat (roti, mee, bihun, sosej, daging burger dan lain-lain) dia tinggi gula, garam, lemak tepu dan pengawet. Jangan kata kurus, silap haribulan kolesterol jahat naik, makin bertambah gemuk dan akhirnya menjemput penyakit kronik.

Kalau masih tak boleh tinggal minum manis, makanan proses tinggi karbo dan fast food, cuba cara ini. Buat detoks 7 hari saja dengan set detoks.

 


7 hari je detoks boleh reset semula tastebud kita. Masa detoks 7 hari tu berat akan turun beberapa kg kemudian akan terus turun apabila konsisten langkah 1 hingga 3.

 

3. TINGGIKAN METABOLISMA

Metabolisma makin menurun seiring dengan peningkatan usia. Makin berumur, makin rendah jadinya. Metabolism yang tinggi penting kalau nak kurus dengan cepat. Metabolisma tinggi tandanya pembakaran lemak degil berlaku secara aktif dan efisien. Maknanya tubuh badan gunakan lemak yang tersimpan sebagai sumber tenaga.

Cara Tingkatkan Metabolisma 1

Paling senang minum je Cinch Tea (gabungan teh hijau/merah/putih organic). Ada satu bahan semulajadi dalam Cinch Tea iaitu catechins yang berfungsi meningkatkan pembakaran lemak ketika sedang berehat atau bersenam. Wahhh best betul kan? Duduk rehat minum teh je lemak boleh hilang.

 


Cara Tingkatkan Metabolisma 2

Gabungkan Cinch Tea dengan sedikit senaman ringan, makin cepatlah kurus. Tak perlu senaman ekstrem, buka youtube buat apa-apa senaman yang awak suka 15-30 minit, seminggu 3x dah cukup. Bulan puasa paling senang capai optimum fat burning, exercise sikit sebelum berbuka. Orang yang tak bersenam masih boleh kurus tapi lambat.

Cukup 3 langkah mudah untuk kurus dengan cepat. Nak tahu berkesan ke tidak? Boleh tengok gambar-gambar di bawah.

Testimoni Kurus Dengan Set Kurus Hello New You











Boleh hubungi saya di talian 016-3334945 (Adibah) atau klik link https://wasap.my/60163334945/nakkuruscepat



#NextLevelBlogging #BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Minum ESP Suami Puji Kulit Tak Kusam Macam Dulu

Kelebihan Vita Lize Multivitamin Shaklee Inovasi Vitamin 100 Tahun

Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee Berbanding Jenama Lain?