Cara Saya Sambut Hari Raya Dengan Shaklee

Alhamdulillah, cukup sebulan umat Islam berpuasa, tiba masa untuk sambut hari kemenangan Hari Raya Aidilfitri. Bila sebut je hari raya, tak lain yag kita bayangkan adalah menu raya yang semuanya sedap-sedap belaka kan? Ya Allah terliur sangat dengan ketupat palas, rendang, lemang, lontong, nasi impit kuah kacang, kuih raya semua sedap kan. 

Syukur sangat walaupun suka makan-makan waktu raya ni, berat badan naik ke 50kg saja, itupun masih belum capai berat sebelum puasa hehe. Rahsia yang bukan rahsia pun, wajib sambut hari raya dengan Shaklee. Jom kita tengok macam mana caranya.

Berat lepas seminggu raya, boleh makan lemang lagi ni 😃

Bulan puasa turun 3kg

1) ESP /CINCH SHAKE

Pastikan minum protein shake ESP atau CINCH untuk alas perut supaya kita tak rasa terlalu lapar dan end up terlebih makan lemang dan rendang. Lagi pula, ESP dan CINCH tinggi protein bantu bakar lemak lebih banyak. 



 

2) SET KURUS RAYA

Hari raya dengan Shaklee tak lengkap kalau tak sebut tentang set kurus. Sebab apa, ini antara set yang paling ramai orang cari lepas raya. Ye lah ada yang diet kelaut, nak kembali ke pangkal jalan dengan set kurus raya Shaklee. 

Makanan raya yang kebanyakannya berlemak berminyak semua tu, jangan lah risau nak telan. Makan je tapi pastikan set kurus ada. 




Fungsi untuk Lecithin, Omega Guard, Alfalfa & Herb Lax boleh baca info dalam gambar di bawah :






3) PERFORMANCE DRINK


Terkejut dengar berita kematian kanak-kanak beberapa hari lepas disebabkan oleh strok haba. Mak ayah kena pastikan satu keluarga minum air kosong secukupnya. Kalau risau anak-anak susah minum air waktu beraya, boleh sediakan air bancuhan Performance drink dalam kereta.




Performance bantu elak tubuh badan kehilangan air akibat cuaca yang panas, kurang minum dan bantu badan kekal cergas.

4) KUATKAN ANTIBODI


Dengarnya kes Covid-19 makin meningkat lepas raya ni kan. Jadi kena sentiasa berjaga-jaga ya. Kalau rasa tak sihat elakkan berkunjung raya ke rumah orang lain risau terjangkit pula. 






Vitamin C, Hero Kiddo dan Nutriferon adalah vitamin wajib untuk kuatkan antibodi untuk anak-anak dan juga ibu bapa. Bawak balik kampung boleh kongsi makan dengan family supaya sama-sama tak mudah jatuh sakit. InsyaAllah.


Macam ni la saya sambut hari raya dengan Shaklee! Nak beraya dengan Shaklee juga?

Boleh hubungi saya di talian 016-3334945 (Adibah) atau klik link https://wasap.my/60163334945/nakrayadenganshaklee



#NextLevelBlogging #BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023


Comments

Popular posts from this blog

Minum ESP Suami Puji Kulit Tak Kusam Macam Dulu

Kelebihan Vita Lize Multivitamin Shaklee Inovasi Vitamin 100 Tahun

Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee Berbanding Jenama Lain?