5 Kelebihan Vitamin C Shaklee Yang Tiada Pada Jenama Lain

Assalamualaikum. Semoga dalam rahmat dan kasih sayang Allah swt sentiasa.

Vitamin C Shaklee ni tak perlu diperkenalkan lagi. Memang famous ramai yang cari. Siapa yang belum makan Vitamin C Shaklee jom tengok apa kepentingan Vitamin C dan kenapa jenama Shaklee ni berbeza dari yang lain.



1) Tiada Gula Tambahan

Ya, jangan terkejut banyak jenama vitamin di pasaran waima di farmasi terkenal, Vitamin C yang dijual ada gula tambahan. Kadang-kadang tak faham juga kenapa nak tambah gula ya? Vitamin kan fungsinya untuk tambah baik kesihatan jadi tak sepatutnya ada gula. Paling banyak gula tiruan Aspartame yang digunakan. Vitamin kanak-kanak pun ada yang bahan utamanya gula. Aduhai sedih tengok. Harap ibu bapa semua check dulu label ingredients sebelum beli.

Vitamin C Shaklee dijamin TIADA GULA TAMBAHAN jadi boleh makan tanpa perlu risau ada gula tersembunyi. Siapa yang tengah control berat badan, control gula wajib beli vitamin c yang bebas gula. Selain itu, Vitamin C Shaklee juga TIADA GLUTEN, TIADA PEWARNA, TIADA PERASA TIRUAN dan TIADA PENGAWET.


2) Teknologi Sustained Release 5 Jam

Tak semua Vitamin C ada teknologi sustained release atau pelepasan secara berperingkat. Bagusnya teknologi sustained release ni, setiap tablet yang kita makan tak rugi sebab badan kita tak boleh serap jumlah vitamin C yang banyak dalam satu masa. Kalau tak menggunapakai teknologi ini, boleh jadi vitamin c yang dimakan akan terbazir begitu saja tanpa diserap dalam sel-sel badan. 

Setiap tablet Vitamin C Shaklee ada 500mg vitamin c dan dilepaskan secara berperingkan selama 5 jam. Jadinya 1 jam hanya 100mg vitamin c dilepaskan dan dapat diserap secara optimum, tak membazir. 

Pagi makan 1 tablet - dapat bekalan vitamin c sampai tengahari. Kemudian makan lagi 1 tablet sambung bekalan vitamin c sampai ke petang. Best kan? 



3) Tahan Lama & Jimat

Susah ya nak jumpa vitamin c yang kuantitinya banyak. Sebotol Vitamin C Shaklee ada 180 tablet tau. Sehari makan 1 tablet boleh tahan untuk 6 bulan. Kalau makan 2 tablet sehari pun masih tahan untuk 3 bulan. Harga untuk sebotol pun murah sangat. Jauh beza dengan Vitamin C lain yang nampak murah tapi kuantiti cuma untuk dua minggu hingga sebulan. 

Zaman sekarang harga barang semua naik kan, tapi vitamin pun kena beli juga untuk kesihatan. Jadi belilah yang harganya mesra poket tapi kualiti terbaik. Beli Vitamin C Shaklee tetap boleh berjimat cermat.

 


4) Mesra Usus

Haa ini mesti ramai tak tahu lagi kan. Disebabkan oleh Vitamin C Shaklee diperbuat dari jagung (organik non-gmo), ia tak menyebabkan usus yang sensitif rasa pedih. Mereka yang ada masalah gastrik dan gerd sangat digalakkan makan vitamin c yang mesra usus supaya tak trigger asid refluks. 



5) Ada Bioflavonoid & Hesperidin

Bila makan buah oren, perasan tak urat-urat putih tu? Ada orang suka buang kan, rugi tau. Itu adalah flavonoid yang bantu penyerapan vitamin c yang lebih efisien. Tapi kalau nak harap pada buah oren, kita kena makan sebanyak 7.5 biji setiap hari untuk dapat manfaat yang sama dengan 1 tablet Vitamin C 500mg. Tak mampu rasanya nak makan oren banyak-banyak kan. Sakit perut tu nanti. 

Jadi makan lah Vitamin C Shaklee untuk cukupkan keperluan vitamin c harian tubuh badan kita.



Jom dapatkan ready stock Vitamin C terbaik sesuai untuk seisi keluarga, boleh hubungi saya Adibah 016-3334945 atau klik saja link Whatsapp di bawah :

https://wasap.my/60163334945/nakvitaminc

https://wasap.my/60163334945/nakvitaminc

https://wasap.my/60163334945/nakvitaminc




#NextLevelBlogging #BlogMegaShaklee #ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Minum ESP Suami Puji Kulit Tak Kusam Macam Dulu

Kelebihan Vita Lize Multivitamin Shaklee Inovasi Vitamin 100 Tahun

Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee Berbanding Jenama Lain?