Bukan Scam, 5 Sebab Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia

Berpuluh tahun yang lepas supplement mungkin sangat asing bagi manusia. Tapi sekarang macam-macam jenama boleh didapati di pasaran. Sebenarnya supplements ni bukan wajib pun. Kita tak perlu makan pun supplements ni sebab ia cuma makanan tambahan bukan makanan utama. Tapi makin lama dari hanya makanan tambahan ia menjadi satu keperluan.

Sebelum diba nak kupas tentang 5 sebab kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia, jom kita teliti dulu kenapa zaman sekarang ni supplements sangat perlu dan penting.

SUPLEMEN NI PERLU KE? ATAU SCAM JE LEBIH

1. Terlalu banyak faktor luaran yang membuatkan badan kita rosak. Contohnya penggunaan teknologi (handphone, microwave etc) dan terdedah pada toksin seperti pencemaran.

2. Stress yang tak boleh dielak langsung. Ada ke sesiapa yang stress free je hidup dia? Stress rosakkan sel-sel sihat dalam badan kita tau.

3. Zat nutrisi makanan dah tak sama mcm zaman dulu walaupun organik. Banyak dah kajian dibuat tentang kualiti tanah hari ini berbanding 50 tahun dulu yang jauh berbeza. Belum lagi cerita penggunaan racun serangga dan perubahan genetic (GMO).

4. Makanan harian yg tak sihat. Aduhai ini terpaling betul. Ada orang ingat dia beli jus buah tu dah sihat sangat dah padahal high sugar semata, buah nya berapa la sangat.

Cukup la 4 sebab, semuanya pun memang sounds familiar dengan kita kan? Jadi memandangkan kita perlu makan, jenama supplements apa yang kita nak pilih? Sebagai pengguna Shaklee selama hampir 10 tahun, ini 5 sebab kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia:

LANDMARK STUDY

1. Shaklee satu-satunya suplemen yang BERANI buat Landmark Study. Kenapa berani? Sebab researcher Dr Gladys Block tetap akan publish results kajian walaupun results mungkin teruk. Kalau fikir balik, tak perlu takut la kan nak publish kalau yakin produk kita selamat untuk jangka masa panjang. Result kajian sangat terbaik! Pengguna vitamin Shaklee jauh lebih sihat dan paling rendah risiko untuk dapat penyakit. Ada tak jenama lain yang buat landmark study? Setakat ini, hanya Shaklee demi nak membuktikan betapa safe & proven produk kami. Supplements rosakkan buah pinggang? Mungkin betul KALAU BUKAN SHAKLEE.



Pengguna Shaklee (bar merah) risiko paling rendah untuk dapat penyakit



TELOMERE STUDY

2.  Shaklee bekerjasama dengan Dr. Elizabeth Blackburn Pemenang Hadiah Nobel dalam kajian Telomere untuk membuktikan pengambilan Vivix dan vitamin lain selama sekurang-kurangnya 5 tahun boleh membantu memanjangkan telomere. Maksudnya sel-sel badan lebih lambat rosak dan tubuh badan boleh berada dalam keadaan tanpa penyakit untuk tempoh yang lama.

Pernah dengar tak telomere? Macam plastik hujung tali kasut tu.


SHAKLEE LEBIH 100 TAHUN DI DUNIA

3. Inovasi 100 tahun, multi vitamin yang pertama di cipta dan tertua di dunia. Kalau dah sangat lama boleh bertahan di pasaran maknanya produk itu memang dipercayai dan berkesan. Yang penting selamat untuk jangka masa panjang. Selain multi vitamin, antara vitamin dan set yang menjadi pilihan pengguna termasuklah Vivix, Vitamin C, ESP, set kurus Shaklee, set puasa Shaklee, set hamil dan berpantang Shaklee dan set kulit cantik Shaklee.

Dah lebih 100 tahun Shaklee bertapak di pasaran.

Multi-vitamin pertama dicipta di dunia oleh Dr Forrest C Shaklee



Selalu jadi yang pertama untuk cipta produk yang selari dengan alam


REJECT BAHAN MENTAH

4.   Diuji secara klinikal bebas bahan kimia terlarang, selamat dan berkesan. Belum pernah lagi mana-mana produk Shaklee dipanggil semula atau disaman oleh pengguna. Ini kerana team R&D dan Saintis Shaklee sangat menitikberatkan kualiti produk bermula dari pemilihan bahan mentah lagi. Jika bahan mentah yang disaring tidak menepati spesifikasi yang ditetapkan oleh syarikat, bahan tersebut akan ditolak. Shaklee sanggup hentikan pengeluaran produk selagi tak jumpa bekalan bahan mentah yang betul-betul selamat.


Lebih 100,000 ujian kualiti untuk setiap bahan mentah


MENANG TRUSTED BRAND 2021 & 2022!

5.    Menang Gold Award Readers Digest Trusted Brand 2021 & 2022! Ini satu lagi bukti yang Shaklee merupakan pilihan jenama supplements terbaik yang dipilih oleh kebanyakan rakyat Malaysia. Terutamanya Ketika virus Covid-19 melanda negara. Ramai yang mula sedar kepentingan suplemen dan tak ragu-ragu beli vitamin Shaklee. Again, kalau tak bagus orang takkan terus membeli dan memilih sampai menang award pilihan pengguna ni untuk 2 tahun berturut-turut.



Dengan penjelasan panjang lebar ni hara panda semua kalau nak makan supplements pastikan beli Shaklee okay! Diba sediakan khidmat konsultansi cara makan suplemen yang betul khas untuk sesiapa yang beli dari diba.

Boleh hubungi diba di sini terus klik je nombor 016-3334945 untuk terus ke wasap dan respon pantas. Jom makan Shaklee.😊

Comments

Popular posts from this blog

Minum ESP Suami Puji Kulit Tak Kusam Macam Dulu

Kelebihan Vita Lize Multivitamin Shaklee Inovasi Vitamin 100 Tahun

Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee Berbanding Jenama Lain?